wapro mag - Sprzedaż i magazyn
dostępny też w chmurze - wapro online - sprawdź
wapro mag przeznaczony jest do prowadzenia ewidencji towarowo-wartościowej w firmach handlowych, usługowych i produkcyjnych, o różnym profilu działalności. Pozwala na wspomaganie sprzedaży poprzez rozbudowany system wariantów sprzedaży, cenników, upustów, kontrolę zobowiązań i należności. Oprócz tego ułatwia analizę przepływu towarowego, poprzez możliwość tworzenia różnorodnych zestawień przychodów i rozchodów towarów w dowolnym okresie.
wapro mag dostępny jest w 4 liniach produktowych:
- START
- BIZNES
- PRESTIŻ
- PRESTIŻ PLUS
Wbudowany moduł zamówień pozwala na sprawne zarządzanie zapasami magazynowymi, a moduł rozrachunków i dokumentów finansowych, zapewnia rozliczanie i kontrole stanu płatności w oparciu o raporty kasowe i bankowe. Program w linii PRESTIŻ przystosowany jest do obsługi transakcji wewnatrzwspólnotowych oraz transakcji walutowych (sprzedaż/zakup, cenniki walutowe). Dodatkowo w tej linii system zawiera moduł produkcji pozwalający na sprawna kompletacje produktów z użyciem zamienników oraz moduł CRM - prosty w obsłudze mechanizm umożliwiający rejestracje zadań oraz zarządzanie relacjami z klientem.
Zakres funkcjonalny programu dostępny w wersji START:
- Kartoteki - kontrahenci:
- dane teleadresowe kontrahenta (strona www z możliwością uruchomienia przeglądarki),
- tworzenie nieograniczonej ilości typów (np. dostawcy, odbiorcy, itp.) oraz grup kontrahentów (np. podział według państw, województw),
- dane handlowe (domyślna cena, narzut/upust, sposób zapłaty, kredyt kupiecki),
- kod kreskowy (elektroniczna identyfikacja),
- możliwość przypisania kilku numerów kont bankowych do jednego kontrahenta,
- lista firm powiązanych (płatników, odbiorców),
- tekst powiadomienia (pojawiający się przy wyborze kontrahenta),
- Kartoteki - artykuły i usługi:
- cztery typy asortymentów: towary, produkty, opakowania i usługi,
- podział na dowolnie definiowane kategorie asortymentowe,
- dwa indeksy i kody kreskowe dla każdego artykułu,
- oddzielne stawki VAT dla zakupu i sprzedaży,
- różne jednostki miary dla zakupu, magazynowania i sprzedaży,
- nieograniczona ilość cen sprzedaży,
- indywidualne cenniki dla kontrahentów,
- Pozostałe kartoteki:
- Dokumenty występujące w systemie:
- magazynowe - bilans otwarcia, remanent, PZ, WZ, MM, ZU, SU, zamówienia odbiorców i własne,
- handlowe - faktura VAT, rachunek zwykły, paragon, faktura korygująca VAT, faktura pro forma,
- rozrachunkowe - KP, KW, przelew, rejestracja przelewu zewnętrznego, wpłata gotówki na rachunek, kompensata, wezwanie do zapłaty, nota odsetkowa,
- Magazyny:
- Inwentaryzacja:
- możliwość wprowadzenia jednego Bilansu Otwarcia (bilans można zrobić w dowolnym momencie) i wielu kolejnych remanentów, korygujących stan magazynu,
- wydruki remanentowe w dowolnym momencie na podstawie archiwalnego zapisu wszystkich remanentów,
- Obrót magazynowy, zakup i sprzedaż:
- proste i szybkie wprowadzanie oraz swobodna modyfikacja lub usuwanie dokumentów magazynowych i handlowych,
- możliwość wystawiania wielokrotnych korekt dokumentów magazynowych i handlowych w oparciu o oryginalny dokument handlowy,
- pełna automatyzacja i kontrola poprawności całego procesu zakupu i sprzedaży z wykorzystaniem informacji zawartych w kartotekach systemu (cenniki, sposoby i terminy płatności, limity kupieckie, system ostrzeżeń),
- możliwość dodania nowego kontrahenta, płatnika, artykułu lub usługi w trakcie wystawiania dokumentu,
- możliwość wystawienia faktury na podstawie kilku dokumentów WZ,
- sprzedaż asortymentu na jednym dokumencie handlowym, wybór towaru z dowolnej dostawy,
- łatwe wyszukiwanie, sortowanie i filtrowanie dokumentów według różnorodnych kryteriów,
- bogactwo różnorodnych wariantów wydruków dokumentów,
-
dodatkowo w wersji BIZNES - automatyczne tworzenie dokumentów PZ i WZ na podstawie jednego lub wielu zamówień odbiorców lub własnych,
-
dodatkowo w wersji PRESTIŻ:
- możliwość wystawiania faktur walutowych,
- automatyczne tworzenie dokumentów PZ i faktur zakupu na podstawie wprowadzonego dokumentu SAD,
- Rozrachunki:
- należności i zobowiązania generowane automatycznie przez program na podstawie dokumentów handlowych,
- możliwość dopisania ręcznego należności i zobowiązań,
- w pełni automatyczne rozliczanie rozrachunków poprzez kasę (wydruk KP, KW), bank (wydruk przelewu - także na oryginalnych blankietach w nowym formacie),
- rozliczanie dokumentów poprzez kojarzenie z innymi (kompensata),
- swoboda kojarzenia i anulowania rozrachunków,
- rozliczenia częściowe i grupowe wielu dokumentów,
- drukowanie wezwań do zapłaty,
- obsługa rozrachunków wielowalutowych,
- rejestracja noty odsetkowej z możliwością regulacji wielkości odsetek karnych,
- możliwość dowolnej analizy stanu należności i zobowiązań według zadanych kryteriów np. daty płatności, kontrahenta, formy płatności,
- Finanse:
- ręczne lub automatyczne wystawianie kwitów KP i KW oraz Poleceń Przelewu,
- rejestracja wpłat i wypłat bankowych w oparciu o wyciągi bankowe,
- wydruk raportów kasowych,
- możliwość rozliczenia należności lub zobowiązania w czasie wypisywania dokumentu kasowego lub bankowego,
- Zestawienia:
- stan magazynu, oferty, cenniki,
- różnorodne zestawienia dokumentów magazynowych i handlowych, rejestry VAT,
- zestawienia obrotów magazynowych,
- analizy zakupów, sprzedaży i zysków wg różnych kryteriów,
- analizy stanu rozrachunków,
- rejestry dokumentów i wykaz najlepszych odbiorców,
- dodatkowo w wersji BIZNES - sumaryczne stany zamówień i rezerwacji,
Dodatkowe funkcje dostępne w wersjach:
- BIZNES
- Zamówienia - automatyczna rezerwacja towaru wg priorytetów zamówień od odbiorców,
- Obsługa zleceń serwisowych - kartoteka urządzeń serwisowych, dodawanie zleceń serwisowych, kosztorysowanie, generowanie faktur,
- PRESTIŻ
- Moduł CRM - uproszczony moduł zarządzania zadaniami oraz kontaktami z klientem,
- Produkcja - zdefiniowanie produktów, na które składają się dowolne ilości składników oraz obsługa tzw. zleceń montażu/demontażu, określających jakie produkty montujemy/demontujemy; montaż produktu powoduje, że na stanie magazynu przybywa danego produktu, a ubywa części, przy czym program tworzy jednocześnie odpowiednie dokumenty magazynowe,
- PRESTIŻ PLUS
- Tabele dodatkowe - pozwalają użytkownikowi gromadzić praktycznie dowolne informacje dodatkowe związane z dowolnymi obiektami systemu jak: kontrahentami, asortymentem itd. Informacje takie mogą być przetwarzane przez system, filtrowane, czy też wykorzystane w zestawieniach Crystal Reports,
- Gniazda rozszerzeń - można je określić jako miejsca w programie, które umożliwiają automatyczne wywoływanie modułów rozszerzających standardową funkcjonalność programu; mechanizm ten umożliwia automatyczne wywoływanie własnych procedur SQL, modułów wykonywalnych, generowanie komunikatów, warunkowe wywoływanie funkcji itp.,